Sjoerd in de Verenigde Staten

Dag 7 - Op Independence Day naar Amerika

Anaid en ik wilden deze dag naar het Mexicaanse consulaat in Eagle Pass (het stadje aan de andere kant van de Rio Bravo, in de VS) om daar nog wat te regelen voor de reis naar Cancun.

Eerst moesten we de Puente Internacional over (Internationale Brug), om de VS binnen te komen. Na een uur in de file te hebben gestaan om langs de paspoortcontrole te kunnen, met de 'zeer aangename' temperatuur van 37 graden buiten, werden we verzocht om naar de administratie te kunnen, dus na een uur nog steeds niet de VS binnen. Dit kwam omdat ik een ander visum nodig had, hetgeen wederom een half uur in beslag nam om te maken. Eenmaal na anderhalf uur terug te zijn gekomen bij de auto, kwam de douane er aan om te vragen of ze onze auto nog even mochten controleren. Al met al konden we na een kleine 2 uur dan eindelijk de grens over.

Eenmaal aangekomen in de VS kwamen we erachter dat het Independence Day was en dat daardoor de meeste winkels en het consulaat gesloten waren. Anaid en ik zijn daarna maar naar de Walmart geweest, want die is altijd open. Uiteindelijk was ons reisje niet echt van toegevoegde waarde, alleen dat ik nu wel een soort visum heb.

Voor de rest van de dag hebben we niet zoveel gedaan. 's Avonds hebben we nog het grootse vuurwerk van Eagle Pass kunnen zien vanaf het huis en een film gekeken, maar dat was het wel. Ik zal morgen weer een nieuw verhaal posten!

Reacties

Reacties

arnold

Sjoerd je moet daar wel geduld hebben. Pff wat heb je lang moeten wachten.
Terug ging neem ik aan sneller.

oma de vos

Jammer dat Aneid zo lang op jou moest wachten, zonde van de tyd.

Herbert

Hoi Sjoerd.Ik heb inmiddels ontdekt dat je demail van ons toch ontvangen hebt.Ik probeer het nu vanaf mijn iPod.Groetjes van ons !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!