Sjoerd in de Verenigde Staten

The Grand Canyon

Vandaag hebben we weer een reis gemaakt. Na de laatste dagen in Las Vegas te hebben doorgebracht, zijn we vandaag weer de weg opgegaan met bestemming: the Grand Canyon. De reis ging voorspoedig, maar was wel weer 400 kilometer. Daardoor waren we weer vier uur onder weg. Eerst reden we door de woestijn van Nevada richting de derde staat die we bezoeken tijdens onze reis: Arizona. Het wijde woestijn landschap van de Mojave woestijn werd ingeruild voor de steppes in Arizona. Hier kwamen we weer koeien en bomen tegen. Nadat we om vier uur aankwamen in ons hotel, kwamen we in de lobby al vier Nederlanders tegen. Verder de gang op, kwamen we er zelfs nog meer tegen. Daardoor hebben we tot nu toe hier de meeste Nederlanders tegengekomen. Na onze koffers in de kamer neergelegd te hebben zijn we richting de Grand Canyon gereden. Na een klein ritje parkeerde we de auto en moesten we via een pad richting de canyon lopen. Niks van de omgeving deed daar nog vermoeden wat ons te wachten stond. Na een klein stukje lopen, kwamen we uiteindelijk aan bij de canyon. Het uitzicht was prachtig en moeilijk te omschrijven. Alle foto’s die we gemaakt hebben laten niet zien hoe groot het er daadwerkelijk is. Om toch een beeld te geven, op de plek waar we stonden was de canyon ongeveer 30 kilometer lang en meer dan anderhalve kilometer diep. Verder is de canyon nog 446 kilometer lang. Vanaf ons gezichtspunt hebben we dus over enorme afstand kunnen kijken. Het is absoluut een van de hoogtepunten van onze reis en is ook absoluut een must als je in het zuidwesten van de VS bent. Morgen gaan we weer terug naar Las Vegas, waar we nog een nacht blijven en daarna gaan we naar Los Angeles vanwaar we maandag terug vliegen richting Amsterdam. Daarom zal dit, hoogstwaarschijnlijk, mijn laatste verhaal zijn van deze reis. Ik hoop dat jullie het allemaal leuk hebben gevonden om mee te lezen en ik heb genoeg foto’s en verhalen nog te vertellen als ik terug kom. Ook bedankt voor alle reacties!

Lidia

Weer een mooi verhaal, ben benieuwf naar de foto's. Nog veel plezierde laatste dagen!

Anja en Klaas

Wij zijn ook heel nieuwsgierig naar de foto's jongens nog veel plezier.

Fred

Bedankt met je mooie verhalen,een geslaagde vakantie zo te lezen.De fotos zullen ook wel indrukwekkend zijn.De vakantie goed afsluiten en voor straks een goede vlucht terug naar Nederland.Groetjes uit Elst.