Sjoerd in de Verenigde Staten

Eerste dagen in Los Angeles

Eergisteren zijn we aan gekomen in Los Angeles. Na een reis van zo’n 6 uur door de woestijn kwamen we aan in deze miljoenenstad. Dat we aankwamen in Los Angeles werd ons snel duidelijk, want de kaarsrechte snelwegen door de woestijn waar we zo nu en dan wat auto’s inhaalden werd ingeruild voor zes banen asfalt met file. De stad is echt enorm, want we hebben meer dan een uur en 50 kilometer door de agglomeratie van LA gereden. Ons hotel staat recht naast LAX, de luchthaven van LA. De grote vliegtuigen vliegen dan ook de hele dag voor onze hotelkamer. Dus we hebben wat om naar te kijken vanuit ons raam.

Gisteren zijn we naar Universal Studios Hollywood geweest. Dit is een pretpark in de studio’s van Universal. Het park was erg druk, maar door wat slimme trucs van mij hebben we de langste rijen kunnen omzeilen bij de grootste attracties. De attracties die er waren, waren zeer sensationeel en nadat we de grootste attracties hadden gehad gingen we in de studio tour. In de studio tour hebben we veel sets kunnen zien. Sommige waren speciaal voor bepaalde films gebouwd (zoals de sets van War of the Worlds, King Kong en How the Grinch stole Christmas) en andere werden door meer films gebouwd. Het was erg leuk om te zien hoe de sets eruit zien en hoe het dan in de films komt. We worden allemaal voor de gek gehouden als we denken dat films in New York, de jungle of het wilde westen worden opgenomen. Daarna gingen we het park weer in, waar we ook nog wat shows bezocht hebben en wat andere attracties. Het was een erg leuke dag en een interessante ervaring. Het enige dat vervelend was, waren de vele Chinezen die in elke rij voor de attracties ongegeneerd voordrongen en ons aardig op de zenuwen werkten.

Vandaag hebben we een rustdag genomen, want we waren toch erg moe van gisteren en het weer was ook niet erg goed. Toch wilden we nog even naar Santa Monica, maar het was zo druk op de wegen en op de pier dat we maar weer terug zijn gegaan. De snelwegen zijn hier echt overvol en bovendien ook erg slecht. In San Francisco waren de wegen al erg slecht, maar hier zijn ze nog slechter. Dat is niet erg raar als je weet dat per dat alle auto’s in de stad per dag 160 miljoen kilometer afleggen. Toch is het vervelend om hier te moeten rijden doordat de wegen zo slecht zijn. Morgen gaan we naar Six Flags Magic Mountain.

Lidia

Heel leuk weer om jullie belevenissen iedere keer te lezen, veel plezier verder

opa en oma de vos

Weer een leuke brief van je gelezen. Hier is alles o.k. ook met Bella. Zwolle heeft de Johan Cruyff schaal gewonnen. Ze waren beter dan Ajax. We kijken weer uit naar de volgende brief. Groeten van ons drieen.