Sjoerd in de Verenigde Staten

De afgelopen dagen in Los Angeles

De afgelopen dagen hebben we veel beleefd hier in Los Angeles. Eerst gingen we naar Valencia om Six Flags Magic Mountain te bezoeken. We hebben hier veel achtbanen bezocht en die waren wel erg cool, alleen waren de wachttijden wel erg lang. Dit kwam vooral doordat er bij veel attracties met slechts een karretje werd gereden. Toch hebben we een leuke dag gehad.

Eergisteren zijn we Los Angeles weer in gegaan. Eerst gingen we naar Griffith Park, van waaraf we een mooi uitzicht hadden over Los Angeles en voor het eerst de Hollywood Sign zagen. De Hollywood Sign was beetje een teleurstelling, want in onze gedachte was het toch een stuk groter. Echter was het niet erg groot en konden we het daardoor niet erg makkelijk op de foto krijgen. Verder was de grootte van de stad erg goed zichtbaar vanaf het park. De zee was niet eens zichtbaar, maar dat kwam meer door de smog. Daarna gingen weer de stad in, richting Beverly Hills. Hier hebben we even doorheen gereden en met veel moeite hebben we wat villa’s kunnen spotten. Dit was echter erg moeilijk door de grote omheiningen rond de villa’s. Na Beverly Hills gingen we richting Santa Monica. Op de weg richting Santa Monica moesten weer over de vele snelwegen. Een ding dat wel handig is hier zijn de carpool banen. Aangezien we altijd met zijn drieën in de auto zitten mogen we hier overheen rijden en vermijden we zo nu en dan de files. Toen we in Santa Monica aankwamen gingen we richting de populaire Santa Monica Pier. Santa Monica Pier is het eind van de even zo bekende Route 66. Na wat foto’s gemaakt te hebben van de pier zijn we nog over het strand gelopen om daarna weer naar terug naar het hotel te gaan om ook vroeg naar bed te gaan voor wat we de volgende dag zouden gaan bezoeken: Disneyland.

Gisteren gingen we dus naar Disneyland. Aangezien het park al om 8 uur open ging, moesten we om 7 uur al bij het hotel weg. Na een uurtje rijden kwamen we aan op “The Happiest Place on Earth”. Gelukkig waren er nog relatief weinig mensen rond 8 uur in het park, waardoor we in de eerste 2 uur al veel attracties konden bezoeken en rond het middag uur hadden we al meer attracties bezocht dan een hele dag in Six Flags. We hebben het erg leuk gehad en we konden zelfs met Winnie the Pooh op de foto. We konden ook wel twee keer in elke top attractie. Daardoor hebben we een erg mooie dag gehad.

Vandaag hebben we uitgeslapen en gingen we rond het middaguur naar Malibu, via de Pacific Highway, vanwaar we een erg mooi uitzicht hadden. Daarna zijn we nog naar Hollywood Boulevard geweest. Hier hebben we foto’s gemaakt van de Chinese Theathre en zijn we met een aantal sterren op de Walk of Fame op de foto geweest. Bovendien konden we de Hollywood Sign ook vanuit hier bekijken. Morgen gaan we nog naar SeaWorld in San Diego. Daarna gaan we naar Las Vegas en daar blijven we dan 6 dagen.

Bedankt voor alle reacties, het is erg leuk om elke keer jullie reacties te lezen en te zien dat jullie onze reis ook allemaal kunnen mee beleven!