Sjoerd in de Verenigde Staten

Dag 8 - Bezoek aan familie

Deze dag was het uitzonderlijk warm, laat ik daar mee beginnen. Sowieso de warmste dag tot nu toe. Het kwik lag rond de 40 graden en dat was dan ook de belangrijkste reden waarom we tot een uur of 6 niks gedaan hebben.

Na 6 uur zijn we eerst naar een weeshuis/klooster geweest. Hier kwamen we melk brengen dat we net daarvoor gekocht hadden voor de wezen in het weeshuis. Een heel speciale ervaring, aangezien ik dit nog nooit eerder had mee gemaakt. Anaid legde me uit dat de wezen voor kwamen van ouders die volgens de staat geen goede ouders zijn. Ook was er een geestelijk gehandicapt meisje in het weeshuis aanwezig. Ondanks dat ik het uiteraard heel zielig vond voor de meisjes (er waren alleen maar meisjes in het weeshuis/klooster) kon ik wel zien dat ze ons bezoek zeer leuk vonden en dat ze het met elkaar en de nonnen toch erg gezellig hadden, hetgeen natuurlijk erg leuk was om te zien.

Na het bezoek aan het weeshuis/klooster, gingen we naar de peetmoeder van Anaid toe. Een heel aardige vrouw die voor ons ook nog even gekookt had. We hebben daar een gerecht gegeten met vlees en kaas en dat op tortillas: zeeeeer lekker. Na hier ongeveer 2 uurtjes geweest te zijn, waarbij we veel gesproken hebben en ik wonderwel het grootste deel kon verstaan en ik zelfs nog wat lastige vragen heb kunnen beantwoorden in het spaans, gingen we weg naar het zwembad.

Rond een uur of half 10 kwamen we aan in het zwembad. Daar hadden we wat problemen met de vrouw achter de kassa, die mij niet naar binnen wilde laten gaan aangezien ik geen Amerikaan en/of Mexicaan was, maar de moeder van Anaid liet me voorkomen als haar zoon, waar de vrouw zelfs nog wonderwel in geloofde ook. Dus ik doe al best Mexicaans voor na een weekje in Mexico geweest te zijn, ondanks dat ik nog steeds lekker blank ben en amper een kleurtje heb gekregen tot nu toe (immers, in de zon zitten is niet echt een pretje met deze temperaturen)

En ik wilde nog even tegen oma de Vos zeggen, dat het klopt dat het jammer was van de tijd, maar het is 's middags altijd heel lang wachten voor de grens en natuurlijk was het wel zonde van de tijd, maar in Mexico is tijd genoeg!

Reacties

Reacties

floor

haha, kun je jezelf gewoon niet met zon spray bruin laten maken. dan heb jij het een stuk makkelijker in mexico en de rest heeft daar dan ook profijt van!:P
xxxxxxxxxxxxx

Jasper

Nu snap ik ook waarom die Mexicanen allemaal zo lui zijn :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!