Sjoerd in de Verenigde Staten

Weekje Cancun

Ik ben zojuist terug van mijn week Cancun. Ik heb in Cancun niet de mogelijkheid gehad om wat berichtjes en/of foto's te sturen, hiervoor mijn excuses, maar er was simpelweg ook geen tijd voor. Zo veel te doen, zo weinig tijd.

Maandag gingen we al vrij vroeg weg, rond een uur of 7, richting San Antonio, waarvan ons vliegtuig zal vertrekken. Ondanks dat onze vlucht pas om 7 uur 's avonds was, gingen we zo vroeg weg om nog te kunnen lunchen bij de oom van Anaid in San Antonio. Een heel aardige man die ook alles van me wilde weten en waarbij ik uiteindelijk ook mijn gegevens moest achterlaten, voor het geval dat hij misschien ooit nog naar Nederland zou gaan (ondanks dat hij niet wist waar het lag, hij dacht dat t een eiland was naast Engeland).

Om 5 uur gingen we dan richting het vliegveld waarna onze vlucht naar Houston vertrok. Hier moesten we overstappen voor onze vlucht richting Cancun en er waren dit keer geen problemen. Eenmaal in Cancun aangekomen vond ik het zelfs vrij koud, ondanks de temperatuur van rond de 28 graden. Achja, als je 40 graden dagelijks gewend bent, dan gebeurd zoiets. Helaas hadden we wat problemen met het huren van een auto, maar uiteindelijk zijn we toen maar met een taxi naar het hotel gegaan en kwam uiteindelijk alles goed. We gingen eerst nog wat eten kopen, waarna we om half 2 maar eens gingen slapen want het was een lange dag geweest.

De volgende dag gingen we naar een park genaamd Xcaret (zie foto's). Een enorm mooi en bijzonder park, gelegen aan de Caribische zee waar je dieren kunt zien die in natuurlijke bassins leven, aangezien er overal poelen en ondergrondse rivieren door het park lopen. We hebben ook in een van deze ondergrondse rivieren gezwommen, hetgeen zeer mooi was. Ook het zien van alle dieren in de prachtige omgeving was geweldig. Over het uitzicht vanaf het restaurant nog maar te zwijgen, je waant je in een waar paradijs. Na de hele dag door het park gelopen te hebben gingen we om 7 uur richting de speciale show. In een enorm gebouw (dat gebouwd is voor de helft op een meertje) werd een show opgevoerd die de geschiedenis van Mexico liet zien. Een zeer mooie show, waar wel meer dan 300 performers aan mee deden.

De 2e dag bleven we in Cancun. Eerst hebben we in de ochtend op het strand van het hotel gelegen, waarna we in de middag de stad ingingen. Hier heeft iedereen, behalve ik, hebbedingetjes gekocht, ik kon helaas niks interessants vinden. In de avond zijn we toen nog in het 'Zona Hotelera' geweest, daarwaar alle hotels, inclusief het onze, staan. Hier zijn we naar een aantal winkels geweest en hebben we wat gedronken op het strandterras van het Hard Rock Cafe.

De 3e dag gingen we naar Tulum. Tulum is de bekendste archeologische plek op Yucatan en was een stad van de Maya's. Op een prachtige ligging, op de kliffen aan de turquoise Caribische Zee, ligt de stad. Hier hebben we ook nog even in de zee gezwommen, hetgeen ook wel nodig was ter verkoeling aangezien het deze dag vrij warm was. Nadat we in het restaurant nog even een Corona genuttigd hadden gingen we weer terug richting Cancun. Hier zijn we 's avonds nog uit eten geweest en ben ik samen met Anaid en Ulises (broer van Anaid) uitgeweest. Nadat we om 2 uur terug kwamen bij het hotel, hadden we helaas nog maar heel even om te slapen, aangezien we om 5 uur 's ochtends het hotel alweer moesten verlaten voor onze vroege vlucht.

Vandaag gingen we dan weer terug naar Piedras Negras. Een reis die uiteindelijk 12 uur duurde, doordat we helaas het vliegtuig in Houston gemist hadden dankzij de altijd zo leuke en meewerkende Amerikaanse douane. Ik kon er ditmaal wel snel doorheen, alleen gold dat helaas niet voor de rest, waardoor we een vliegtuig van, gelukkig, een uur later konden nemen.

Nu zit ik dan na een week weer hier in Piedras Negras, waar het kwik nog altijd op de 40 graden ligt, all day long. Ik heb ook aardig wat foto's gemaakt en die zal ik er zo opzetten. Ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden. Ook wil ik mededelen dat alles goed gaat met me en dat ik van de onrust hier in Mexico nog niks gemerkt heb. Ook moest ik van de ober van het Hard Rock Cafe in Cancun zeggen dat reizen naar Mexico, vooral Cancun, veilig is en dat kan ik beamen. Dus laat je niet afschrikken door de verhalen als iemand hier plannen heeft om naar Mexico te gaan, haha!

Reacties

Reacties

Arnold

Hoi Sjoerd Cacun is prachtig zo te zien. De fotos met de schildpadden zijn geweldig.

Sjoerd

Ja, was zeer indrukwekkend dat park, echt geweldig!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!