Sjoerd in de Verenigde Staten

Eerste dag in San Francisco

Gisteren was het opstaan om 3 uur 's ochtends om af te reizen naar Schiphol waar om 9:50 onze vlucht naar San Francisco vertrok. Na een lange vlucht van dik 10 uur, waarin maar weinig geslaapt kon worden, kwamen we aan in San Francisco. Hier moesten we nog eerst een auto huren, wat even duurde, maar daarna konden we dan echt op weg naar het hotel. Nadat we eerst verkeerd waren gereden, omdat de tom-tom app het nog niet deed, vonden we het hotel uiteindelijk wel door goed navigeer werk van Niels en mij. Bjorn leidde ons uiteindelijk, door het erg drukke San Franciscose verkeer, veilig bij ons hotel. Eenmaal aangekomen bij het hotel was het zo'n half 3 's middags en hadden we al een heel aantal uurtjes erop zitten. De jetlag zorgde er daarna voor dat we ons avondeten al om 4 uur op hadden en hoe goed we het ook probeerde om wakker te blijven, we vielen toch in slaap om half 6.

Na 13 uurtjes geslapen te hebben, met interupties waarop we wakker werden om 23:00 uur, 3 uur en 5 uur, werden we wakker om 7 uur. Na een stevig ontbijtje waren we klaar voor onze eerste dag in San Francisco. Op het programma stond de Golden Gate Bridge. Na een kort ritje in onze mooie rode golf zagen we de grote rode pilaren opdoemen achter de heuvels. Eenmaal de tunnel door de heuvel door zagen we de enorme brug. De twee reusachtige pilaren die de hangbrug overeind houden, zagen er prachtig uit boven de opening die de Grote Oceaan met de San Francisco Bay verbindt. Vanaf de heuvel achter de brug konden we brug nog beter bekijken en wat mooie foto's maken. Bovendien was San Francisco, in de mist, ook te zien. Na de brug gingen we richting Fisherman's Wharf. Het erg toeristische gebied zag er leuk uit, ondanks dat het erg druk was met toeristen. We hebben de zeeleeuwen bij Pier 39 ook kunnen zien, en daar hadden we nog best veel geluk mee, aangezien zomers deze dieren San Francisco achter zich te laten om te gaan broeden in het zuiden.

Tot nu toe hebben we dus al iets van de stad kunnen zien en het ziet er erg leuk uit. Het is ook erg lekker weer. We hebben veel zon en het is niet te warm, doordat er een fris zeewindje heerst in de stad. De komende dagen zullen we nog meer van de stad gaan verkennen en ik ben erg benieuwd.

Floor

Klinkt weer leuk broertje!!
Veel plezier en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal!

Xxx

Carmen

Klinkt Super leuk allemaal! Nog veel plezier in San Francisco voorlopig! :)

laura kremer

stuur je mij nog een par foto's en veel plezier in San Francisco.

Lidia

Heel mooi, geniet ervan jongens, het is ook een super land the USA natuurlijk, veel plezier!